Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Fast enligt fabbro finns det varken båt eller buss dit, vet du om det stämmer?
|
Jag vet att det inte stämmer och jag vet också att Cia mer än gärna vill åka dit igen eftersom det var den absolut bästa utflyten vi gjorde
Båten hade bara gått sedan augusti eftersom ungdomarna (herregud är jag så gammal så jag säger ungdomarna om dom?????

) som äger den inte hade fått sina tillstånd tidigare.
Det är en fin träbåt som heter Zacharias. En syster, bror och äkta man (gissa själv till vem av dem) som alla var mycket sympatiska körde först till Apella (den enligt många vackraste stranden) och sedan vidare till Agios Minas, där de stannade i flera timmar, så att tiden räckte till både MAT som de tillagade på plats (enkelt men gott), bad (inga parasoll men ett par "kvarglömda" solstolar fanns det där) och vandring i olivlundarna intill eller upp till den lilla kyrkan på klippan ovanför. Ett norskt par i sällskapet gick som sig bör på tur till den och sa att utsikten var storslagen därifrån.
Båda stränderna är mycket vackra stenstränder med klippor intill och träd. Agios Minas är i mitt tycke skönare, alla lovord som Apella får, till trots.