Som ny medlem så kan jag kanske bidra med lite aktivitet här på skopleos forum

Jag och en kompis var på Skopelos för första gången i augusti och gillade ön från första stund! Vi bodde på Vardiola i Skopelos stad, i en lägenhet som vi var mycket nöjda med. Eftersom hotellet ligger högt upp så hade vi en fantastisk utsikt över hela bukten med bergen i bakgrunden. Måste säga att Skopelos stad är finast av de städer jag bott i i Grekland. När det gäller stränderna så måste jag bara nämna mina personliga favoriter, som faktiskt inte var limnonari eller milia som annars verkar få många rekommendationer... Jag gillade Panormos och Kastani mest. Panormos ligger i en fin bukt och var definitivt mer badvänligt än limnonari, som ju hade stora klippor under vattnet. Dessutom fanns det en fin mindre strand bortanför Panormos, om man fortsatte gå en bit på vägen. Perfekt om man vill tillbringa dagen på en mindre, lugnare strand. Kastani blev en favorit för att det fanns många små grottor och annat att utforska längs klippväggarna på den bortre delen av stranden. Enda minus var att det inte fanns solstolar där. Hursomhelst så kan jag varmt rekommendera Skopelos som resmål, jag tror inte nån blir besviken!