Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-29, 09:58
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Boka via hotellsajt

Citat:
Ursprungligen postat av Maartina Visa inlägg
Jag tror nog att det blir Agios Prokopios/Agia Anna området, då det är sol och bad som drar starkast. Har du något hum om vad ett hyfsat pris är i slutet av juli/början av augusti? Inget lyx hotell, utan skapligt enkel standard men gärna fräscht (lägenhetshotell med egna kokmöjligheter)
Vi bodde en vecka i Agia Anna 2007 och trivdes utmärkt! Precis som ni prioriterade vi sol och bad, men för det skippar man inte den andra biten heller. Det minns ett femtontal restauranger i de närmaste omgivningarna, och en del barer. Några restaurangtips är Gorgona i Agia Anna, precis vid hamnpiren samt Paradiso och O'Manolis som båda ligger på Maragas stranden, 5 min promenad bort.

Ett enkelt rum med kokmöjlighet borde i juli kosta runt 45-55 €. Något dyrare i Augusti. Bokning via hotellsajt anser jag som onödigt. Boka direkt via hotellet istället. Ett tips kan vara att först fråga vad EN natt kostar. Sen frågar man vad priset blir om man stannar, säg, 5 nätter. Ofta blir det billigare ju längre man stannar, och blir det ingen prutning från uthyraren kan man påpeka det själv, men man bör inte ta något för givet. Ev. kan ni kanske t.o.m. boka på plats, men som jag förstått har turisterna på Naxos ökat bara det senaste året.
Svara med citat