Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2005-03-09, 07:48
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Jobbig vandring?

Instämmer med allt du mycket väl fomulerat.
Samaria är en nationalpark. Vi gick den för fem år sedan i början på Juli, temperatur 41 plus(!). Tillräckligt ofta kom klart gott vatten i dagern.
Vi hade alla köpt nya vandringskängor, alla inställda på att detta var den enskilt viktigaste förberedelsen. Själv glömde jag bra strumpor så dom jag använt var oigenkännliga och oanvändbara nere i Ag. Roumeli.
Men till och med fina kängorna kom på skam då vi träffade pariserskan vid ett av de ställen där vattnet rann friskt och högt. Snacka om en "just a walk in the park"! Högklackat och med en chick kasse från parisisk boulevard i ena handen. Ålder närmare sextio om jag får säga så. Hon behövde bara hjälp vid stenarna som stack upp ur vattnet vid den här övergången. Mitt sällskap utsåg mig till chevalersk(?) man. En roll jag inte är särskilt bekant med ,ser mig som en mer som charmlös buffel.
Nåväl, pariserskan kom välbehållen fram hon också. Det såg så attans lätt ut för henne!
En betydligt yngre person kom aldrig fram. Man vet aldrig innan vad som är en påfrestning eller inte, eller för vem.

Jag tror att nästa vår/sommar måste jag gå Samariaravinen ännu en gång.

Erik
Ambassadour of Ikaria
Svara med citat