Sv: Boka via hotellsajt
Hej!
Vi kom tillbaka från Naxos för två veckor sedan och hade under resan bokat både via booking.com (för Naxos-vistelsen) och via mejl (sista natten i Rafina) och bägge fungerade utmärkt! Vi valde att förboka i Naxos eftersom vi ville ha klart vid ankomst var vi skulle (kom fram rätt sent på kvällen), detta trots att vi hört att det gick utmärkt att få tag i boende i hamnen. Och, så här i efterhand inser jag att det var sååå skönt att slippa alla påflugna rumsuthyrare som hängde i hamnen och bara ta en taxi till hotellet. Hotellet var precis så underbart som utlovats (Paradisa Villas) och priset var det som utlovats på webben.
Jag såg inget problem med att boka via nätet och kände ingen oro ang priset, det är ju så att gäster som bokat via booking.com uppmanas att lämna ett utlåtande om hotellet efter hemkomst. Hade någon hotellägare misskött sig hade det förmodligen framkommit i recensionerna som finns på booking.com.
Den e-post-bokning jag gjorde med hotellet i Rafina fungerade även den utmärkt. Jag såg dock till att jag fick ett klart pris i mejlet innan jag for och hade dessutom med mig en utskrift av mejl-växlingen i händelse att något skulle strula. Kändes som om hotellägaren på detta hotell (de var inte anslutna till booking.com) var mycket van att hantera bokningar via mejl och de skrev utmärkt engelska.
Så, summan för min del är att jag även i fortsättningen nog kommer att boka i förväg, åker man lågsäsong som vi gjorde är det ju ändå väldigt billigt att bo i Grekland så jag offrar de eventuella euro jag skulle kunna tjäna på att "ragga rum i hamnen" för den trygghet och smidighet det är att ta första bästa taxi till ett förbokat hotell.
Lycka till!
//Gabriella
|