Våra avslutande dagar på Sifnos blev dom varmaste och dom blåsigaste. Meltemin slog till minst sagt. Det blåste fruktansvärt mycket och tavernorna längs med hamnpromenaden, var i princip tomma första kvällen. Där gick det inte att sitta i blåsten.
Vi trivdes bra och hade det skönt dom sista tre dagarna på semestern. Vi hade bil 2 dagar för att slippa stressa runt, och det var lagom. Stränderna var lite av en besvikelse, även om de flesta höll bra klass. Faros och Platis Gialos hade dom bästa stränderna, tycker vi. Vathy var direkt otrevligt och Heronissos var heller inte mycket att hurra för, så vi åkte därifrån ganska raskt.
Vi bodde i Kamares och det valet var vi glada över eftersom vi inte skulle stanna allt för länge och vill ha nära till båten. Starnden här var inte heller någon hit, men för barnfamiljer kan jag inte tänka mig något bättre altenativ!
Vårt boende i Kamares var säkert det bästa i hela Kykladerna, eller i alla fall i Kamares. Även om rummet var litet hade vi både en balkong och en altan till godo! Läget var inte heller att klaga på, precis vid stranden. Fast vi hade altan på andra våningen blåste det sand upp första kvällen. Undra hur dom som bodde längst ner hade det... Vi betalade 35 € för ett dubbelrum men extrasäng i början på juli!
Det var med sorg i hjärtat som vi tillslut var tvungna att vinka hej då till Sifnos. Men vi tröstade oss med att vi kommer tillbaka! Men då stannar vi längre och bor i både Faros och Kamares. Vi trivdes ju så bra!
Sifnos var den ö som passade familjen bäst, även om min favorit från årets resa blev Folegandros! Det är en speciel atmosfär på båda öarna som är svår att beskriva, man känner sig så väl mottagen och alla människor är så trevliga!
Nu till bilderna! Håll till godo!
(Jag har också skrivit två tidigare "reseberättelser" från vår båtluff. Om dem kan man läsa
här och
här!)

Vathy

Favorittavernan i Kamares

Faros

Kastro

Kusten

Fiskrestaurang i Heronissios. Dyrt, men gott!

Heronissos

Platis Gialos

Utsikt från altanen!