Visa ett inlägg
  #125  
Gammal 2008-09-11, 00:41
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Sammanslagen tråd - Grekisk Fotboll

Citat:
Ursprungligen postat av Lindskog Visa inlägg
Hallå!

Jag undrar om någon sett fotboll live i grekland någon gång. Hur lätt är det att få tag på biljetter?

Jag tänkte speciellt på Kreta som har två lag i högsta serien...
Hej!

Nja har ju inte gjort det än så länge, men under nästa år är en resa till Aten inplanerad antingen i vår eller nästa höst. Lär återkomma till det. Men till din fråga.. det beror ju på var du befinner dig och vilken match du önskar se främst. Så länge det inte är nåt Aten-derby eller liknande finns det alltid biljetter att få tag i, publiksiffrorna är inte allför höga i Grekland om man bortser från de största lagen vill säga. Hur man köper biljetter vet jag dock inget om, men väl på plats lär man ju lätt få reda på det om man frågar!

Kreta har ju som du skrev två lag i högsta, mycket kul f.ö! Både OFI Kreta och Ergotelis spelar ju som sagt i Heraklion på en arena som tar in omkr 26 000. Så där blir det inga problem med biljetter kan jag lova! På tal om just det... Panathinaikos sålde slut 71 000 ( - 1 500 biljetter, till Interfans) biljetter till Champions Leauge matchen mot Inter nästa vecka på 5 timmar!!!!! Fantastiskt! Och till helgen väntas kanske upp mot/över 40 000 mot nykomlingen Panthrakikos i hemmapremiären i ligan...

Idag besegrade Grekland lätt Lettland med 2-0 i Riga. Lyckades se i stort sätt hela matchen via internet, lätt val framför Sverige - Ungern för min del... 2 segrar och 5-0 i målskillnad, en mycket bra öppning i VM-kvalet för oss! (säger oss om Grekland då det som bekant är det landslag jag alltid haft närmast hjärtat..) I oktober väntar hemmamatcher mot Moldavien och Schweiz. Två segrar där vore ju inte helt fel så att säga, och ett steg närmare ett ev. VM 2010! Grekland har ju bara varit med där 1 gång så...

Blev mycket mer i mitt svar, hoppas du har överseende.
Svara med citat