Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-05, 20:53
Despina 08 Despina 08 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Hemkommen från Amorgos

Efter alla skriverier här på Kalimera om Amorgos blev vi ju bara tvugna att besöka denna Ö! Och nu har vi äntligen varit där... Så vad tycker vi?

Amorgos kändes väldigt genuint och säreget. Jag är en person som älskar att bada så stranden i Egliali blev en riktig favorit. Sanden där var mjuk som mjöl och helt fri från sten. I Egliali bör man bo om man vill bada på en sandstrand.
Vi bodde i Katapola på The big Blue och DET var vi mycket nöjda med! Phannis som driver hotellet va så himla snäll att jag nästan kände att jag tyckte lite synd om honom! (fråga mig inte varför). Han frågade inte ens om att få se våra pass under hela vistelsen. Han kom och mötte oss i hamnen och hjälpte till med väskorna och när vi såg honom på morgonen dagen därpå så nästan bugade han, likadant när vi skulle hem. Så himla snäll! Rummet var riktigt mysig och fint, oerhört bra läge! Super super...

Vi besökte det berömda klostret vilket var en sevärdhet olikt allt annat. Därefter skulle vi bada i Agia Anna men det gick tyvärr inte! Det var nämligen storm! Likaså när vi va på Mouros stranden. Det blåste fruktansvärt! Det tycker jag va en stor nackdel med Amorgos..att det va så himla blåsigt, nästan varje dag! Det är något man bör tänka över innan man åker dit.

I övrigt så var det mysigt i Katapola på kvällarna. Bra mat på El Greko som ligger i hamnen. På andra sidan hamnen fanns det många mysiga ställen att ta en drink på, där man bara kunde sitta och titta ut mot hamnen.

Vi hyrde varken moppe eller bil pga av att det va så blåsigt och för att vägarna var väldigt bergiga om man säger så. Vi tog buss överallt och det var hur smidigt som helst! Bussnätet var verkligen bra genomtänkt.

Amorgos är inget badparadis enligt mig men tack vare Phannis och Klostret så gillade jag Amorgos trots allt
Svara med citat