Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-05, 12:20
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Turen går till södra Kreta

Det ska bli roligt att höra hur ni upplever denna båt/bussluffartur!
Tycker det låter intressant, Paleochora har vi tillbringat många härliga dagar i, tror att ni också kommer att trivas där! Sougia har vi inte varit i, Agia Roumeli bara ätit lunch där (fick inte någon särskild lust att tillbringa mer tid där, men det är aldrig rättvist att dömma en plats efter bara några timmar, så jag ska nog inte uttala mig om Ag. Roum.), Loutro har vi också bara varit i någon timme, såg dock intressantare ut, i Chora Sfakion har vi bott någon natt, - har alltså mest erfarenhet av Paleochora där vi trivts mycket bra (plus Gavdos ett par gånger) och Elafonissi (åt andra hållet) där vi också gillar att bo ett par nätter, men vi uppskattar nog mer att bada kanske, så det är nog rätt att ni frånvalt detta.

Hur som helst, så tycker jag att det låter som en bra början på att uppleva södra kusten med den planen som ni har. På den tiden ni kommer bör ni väl kunna få rum när ni kommer fram och själva kan se var ni skulle tycka det var fint att bo. Men i Paleochora är det förnuftigt att ni beställt rum, där är säsongen lång - och jag tycker också att ni valt rätt, morgonsolen där är fin. För inte att tala om fullmånen, - men den får ni planera för nästa gång!

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Skulle rekommendera lite längre söderut för upplevelse av en totalt annan del av landet utmed sydkusten. Tips fås vid intresse. Det finns mycket att se som ni inte sett förut.
Berätta gärna, Uffe!
Svara med citat