Citat:
Ursprungligen postat av Vågen
Jag var på Ikaria förra veckan. Det går en buss - mycket punktlig - måndag, onsdag och fredag, en tur mitt på dagen och en tur senare på em mellan Agios Kirikos och Armensistis.
|
Det här låter som ett aprilskämt för kommunikationerna på Ikaria brukar vara urusla.
I juli månad fanns ingen info om denna rutt i Armenistis. Det började dock gå en buss från Nas till Gialiskari samt upp till Christos Raches. Såg bussen ett par gånger, den var i princip helt tom på folk.
Citat:
Ursprungligen postat av Vågen
40 euro kostar samma resa med taxi, enligt den taxichaufför som jag frågade. Oförhandlad, då.
|
Resan kostar 40 - 45 euro, finns ingen prutmån. Från Armenistis till flygplatsen kostar det 50 euro. När vi åkte sträckan i juli hade taxichauffören faktiskt taxametern på hela vägen och priset var inte i överkant, kunde vi konstatera.
Vägen mellan Ag Kirikos till Evdilos/Armenistis är väldigt vacker men jag vill lägga in en liten brasklapp om det är någon som har anlag för åksjuka. Jag känner aldrig något men sambon, som annars inte direkt heller har några anlag för detta, brukar bli illamående.
Celbe