Ämne: nakenbadande
Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-04, 16:09
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: nakenbadande

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Jag vet inte, kanske orkade ingen läsa igenom hela mitt inlägg eller också bedömdes ämnet vara alltför off-topic, eller också är detta ett no-no-don’t-don’t-ämne här på forumet
Det var nog bara så att vi inte orkade med den frågan OCKSÅ i den tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
På en del öar finns det skyltat att nakenbad är förbjudet ex på Folegandros var alla stränder jag besökte utom Agios Nikolaos skyltade så.
Jag la faktiskt inte märke till några sådana skyltar på Folegandros. Däremot tyckte jag det var en ovanligt stor andel nakenbadare där. De flesta var personer som tog den tidiga bussen norrut och sedan gick till någon av stränderna. Jag såg flera av dem både på Ambeli och Livadaki. Även på Katergo var det en hel del nakenbadare.
På stränderna närmare städerna kan det ha varit skyltar. Jag la inte märke till dem, men såg inte heller några nakenbadare där. På en ö som F är det kanske nödvändigt med förbudsskyltar närmare stan.

Rent allmänt så ser man ju ibland greker som badar nakna. Förmodligen(?) är de inte ortsbor utan Atenare eller annat på semester, men accepterade verkar de vara i alla fall.

Jag tror, som i alla andra frågor, att det inte finns en enhetlig uppfattning bland grekerna om saken, men säkert är det många som precis som bland oss andra, inte tycker att nakenbadare ska hålla till allt för nära byar och samhällen.

Senast redigerad av Elisabet den 2008-09-04 klockan 16:45.
Svara med citat