Citat:
Ursprungligen postat av laero
Vill också passa på att gratulera trådskaparen Hasse till detta 11-sidiga mastodont-dokument kring seder och bruk. Det trodde du inte när du skrev ditt första inlägg ? 
|
Tackar tackar
Nej, jag hade en enda tanke och det var att jag tyckte jag ville uppnå lite mer under tavernasittning. Jag hade inbillat mig att det t.ex skulle kunna gå att få mer kontakt med servitörer/personal eftersom jag allvarligt trodde att vi hade varit "slafsigt" klädda under tidigare resor. Åtminstone jag har alltid burit "snygga" shorts men kanske valt enkel vit t-shirt alltför många gånger. Sambon har mestadels valt enkel klänning, inget spektakulärt så nog har vi sett prydliga ut men trott att det skulle kunna gå och höja stilen liiiite.
Nu ska jag inte säga att det fungerade, jag har inga svårigheter att få kontakt med personal. Jag valde chinos VARJE kväll, mycket för att jag tyckte det var bekvämt och kändes som en egen höjning av mitt eget klädval. Inte sjutton förväntade jag mig att någon skulle lägga märke till just mig eller oss, så DET var inte syftet.
Så jag vet inte, hädanefter tror jag inte att jag ska välja antingen eller, shorts eller långt så det får bli spontant. För övrigt har jag inte heller haft ett syfte att debattera utan valt att läsa era inlägg. Tror jag gått in en gång och sagt något, eller var det två ? Utav de dryga 200 inläggen har jag heller inte läst mer än en bråkdel, knasigt va ?
Hasse