Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-03, 09:19
Håkan Frids avatar
Håkan Frid Håkan Frid är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Jag mötte Grekland

Jodå, mitt första möte med Grekland var också Rhodos. Jag började på banken i sta´n januari 1978. Efter bara ett par veckor frågar ett par arbetskamrater om jag vill åka med till Rhodos eftersom en annan i "gänget" inte kunde åka med. Det var nio grabbar och dom hade bokat resa i maj 1978. Jodå, jag hängde på naturligtvis. Hade aldrig tidigare varit på charterresa. Vi åkte med club 33 och bodde på hotell Thermai (tror jag det hette) i Rhodos stad. Och som ni förstår hade nio grabbar en vecka med club 33 som vi skrattar om än idag när vi "stöter på varandra". "minns du Rhodos -78" är alltid öppningsfrasen när jag möter någon av de andra 8. Mötet med Lindos glömmer jag aldrig. På utflyktsbussen dit fanns en tjej med som jag spanat in på hotellet. Ungdomlig flört när den är som mest kittlande, haha! Vi hann med mycket flörtande den veckan och fantastiskt roligt hade vi!
När jag strax efter denna resa "stadgade mig" gick nästa resa med flickvännen till Corfu året därpå. Sedan hann jag med några synder på Cypern och Rimini bl.a. innan jag med ny "fjälla" hamnade på Kos 1985. Återkom till Rhodos 1986. Har sedan dess varit på Kreta med fru och barn och nu senast, i år, Milos, Sifnos och Naxos.
Får jag "leva och ha hälsan" återkommer jag givetvis till Grekland. Det är lätt att förälska sig i god mat, härliga bad, trevliga människor och inte minst en sol som gör en glad varje dag!
Hälsningar Håkan i Värnamo
Svara med citat