Sv: Stor renovering,Tack!
Om vi nu går tillbaka i tiden något.
Det fanns ett bolag som hette Transwede.
-Det var tider det!
Då var till och med jag flygrädd och funderade på fallskärm efter ett par svängar. Lösa stolar, otäta fönster, luckor som öppnades utan förvarning, säten som inte gick att fälla upp helt, läckande toa med odör som följd och en yttre dörr fram i kabinen som knappt gick att stänga och supersvår att öppna (lite 556-kanske).
Vid förfrågan och senare skriftlig klagan blev svaret att flygsäkerheten var det minnsan inget fel på?
-Ska man tro på det?
Jag vet att alla är stressade i nuläget med lågprisflyget och hur blir det då med säkerheten. All metall mattas med tiden.
Personligen gillar jag Viking Airlines plan. Beprövade om än gamla med sköna skinnstolar och gott om plats för fötterna. Mig veterligen köper de upp Olympic Airways gamla reguljärplan och inte Swissair, inte de flottaste och kabinpersonalen pratar bara engelska och grekiska. Bra mat finns dessutom och ingår i priset. Har ätit jättegod Moussaka en gång till Athens. Synd att de bara flyger Arlanda-Athens. Det fanns planer på Iráklion eller Xania men jag vet ej vad som hände. Planen är vad jag vet nattparkerade på Iráklion och servas av grekisk personal.
Uffe
Senast redigerad av UlfWiman den 2008-08-30 klockan 12:16.
|