Citat:
Ursprungligen postat av RhodosStad
Citat:
"Eller vad tycker ni - om det står "Balkong Havsutsikt" på er biljett, tror ni då att ni ska få en balkong"
Balkong Havsutsikt, tolkar jag som, balkong OCH havsutsikt, som då kan ha havsutsikten från vilket håll som helst.
Står det balkong MED havsutsikt så ska jag ha balkong MED havsutsikt från balkongen, så tolkar jag det..
|
Japp- tack, jo så borde man ju tolka det! På vår biljett stod det bara "Balkong Havsutsikt". Det behöver som sagt inte betyda att vi ska ha havsutsikt från just balkongen. Vi uppfattade tyvärr "balkong havsutsikt" som just havsutsikt från balkongen. Ett komma eller och emellan hade gjort skillnad. Men det var inte havsutsikten som var problemet...
Problemet var att vi helt saknade vad vi kallar balkong. Vi hade enligt oss endast fått en typ uteplats precis utanför entredörren. Från denna entreplats kunde man se havet. Denna entreplats var på markplanet. Jo - entreplatsen hade faktiskt ett räcke åt ett håll och ett par meter nedanför detta räcke var en gräsmatta.
Exempel (ej vårt och som vi bara hittade på nätet), tycker ni detta kan klassas som balkong om det är den enda ingången till huset?
http://www.citybyggservice.se/galler...mal%20stil.jpg
Vi såg framför oss en enskild utgång till en balkong där vi kunde sitta och softa och ta en drink och äta mysiga frukostar. Ett ställe bara vi hade tillgång till och där vi kunde hänga ut blöta handdukar, våtdräkter etc utan att behöva oroa sig för att något försvinner bara för att det är offenligt åtkomligt av andra.
Hursomhelst... vi har fått en kompensation (en del pengar tillbaka) från Apollo som var över förväntan och det känns ok.
C&C