Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-25, 19:25
ovetts avatar
ovett ovett är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Hemkommen från Rethymnon!

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Rethymnon och Ilios.. det väcker en del minnen. Har bott på det hotellet några ggr. Första gången var när det var alldeles nybyggt. Jag var tvungen att se efter när det var.. 1988. Då låg det helt fritt. Nu är det inbyggt mellan större komplex. Det var innan den stora turistboomen där. Riktigt genuint faktiskt. Sedan såg man för vart år hur hotellen blev fler och fler. Hur stranden utvidgades alltmer. Den "riktiga" stranden är ju precis nedanför Ilios. Långgrunt till tusen. Eller som grekerna sa själva där. Man kan gå nästan ända till Pireus. Detta året var jag i Platanias utanför Chania. Det blev endast en kort visit till Rethymnon och Arkeologiska museet under besöket till Knossos. Hann lite snabbt med att återse Restaurang Agrimia som var vår stamkrog där under våra besök.
Risken är stor att nästa Kretaresa går till... Rethymnon..
Kan bara hålla med (Jag = Monkans särbo) Det var helt underbart där och varför bada i pool när Medelhavet finns alldeles utanför
Och så fick vi ju uppleva en mindre jordbävning också. Det var precis i samma veva som det bävade rejält på Rhodos...
Jag har nu varit på Kreta två gånger tillsammans med MonkanS och jag är HELFRÄLST på Kreta och förhoppningsvis blir det resa dit 2009 också