Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2008-08-22, 14:38
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Reseberättelse light från Milos!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Har aldrig besökt Milos bland annat för att några jag känner var väldigt besvikna över den ön. Blir lite nyfiken har jag fattat det rätt av de ovanstående inläggen att det här är den bästa stranden på ön trots dess nuvarande utformning?
Paleochori består av tre delar. Om du står med näsan mot vattnet är bilden i mitt senaste inlägg den högra delen, sen finns det även en mittendel och en del till vänster (fortfarande med näsan mot vattnet.) Vid hyrde solstolar båda dagarna eftersom vi inte hade planer på att åka någon annanstans under dagen. Vi skulle ju trots allt vara där i 5 ½ timme. Men vi höll inte till på stranden med dunka-dunka musiken, utan vid huvudstranden som är 5 gånger större och med mer plats. Man trängs inte i början på juli. Yttligare en ligger ju som sagt ovanför stranden med dunka-dunka musiken.

På huvudstranden finns tre trevliga tavernor. Dels Sirocco med den kända "Volcanic food-maten" och sen yttligare två som ligger högt med fin utsikt till vänster (fortfarande med näsan mot vattnet.) Vi åt på Sirocco en dag och på tavernan längst till vänster den andra.

Allt är ju såklart inviduellt, men jag tycker att Paleochori är den i särklass bästa stranden på Milos.

Ön skiljer sig markant från Folegandros som du tycker så mycket om. Adamas är rent utsagt trist, och det väldigt få mysiga butiker för att vara en så stor stad. De affärer som finns har dessutom hutlösa priser. Jag har alltid undrat varför det inte finns några bilder från Adamas när man söker på google, men svaret är enkelt. Det finns inget att fota. För att få en rättvis bild av Milos bör man hyra bil eller moped, det finns många stränder att besöka, och alla är lika fantastiska. Det går ju inte buss till alla.

För oss är det viktigt att trivas i området där vi bor och vi trivdes ju som sagt inte i Adamas. Vi får se om vi åker tillbaka någon gång i framtiden. Isåfall kanske för att sätta betyg på båtturen. Det var synd att vi missade den.
Svara med citat