Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-20, 16:20
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur känner du igen en svensk?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Förresten i år var det otroligt många som hade IKEAS blå kasse som strandbag, i alla fall på Naxos- jag vet att tänkte "svenskar" när jag såg dem, om det var så, det vet jag inte.
Det var garanterat skåningar! Jag såg dem i fjällen i år också

Att jag skrev "språket" hade för övrigt en betydligt seriösare underton än det kanske uppfattas som. Jag är nämligen fullständigt övertygad om att alla andra kännetecken som olika folkslag påstås ha, är påhitt av den som säger det! Påhitt som stämmer på några, men inte i närheten på alla.

För övrigt, om greker tycker att det är oförskämt att be om delad nota, så får de ju tänka om, om de vill vara verksamma i turistbranschen. Men precis som Hellen säger, så har inte heller jag sett några tecken på att de reagerar negativt på det. Tvärtom har jag varit med om att bli tillfrågad om vi vill betala var för sig. Och när vi frågat om det, har vi alltid fått ett vänligt jakande svar. Skulle det vara så att de ändå inom sig tycker att det är oförskämt eller konstigt så skiter jag högaktningsfullt i det. Deras sätt att se på saken är ju sannerligen inte alltid det vettigaste.
Svara med citat