Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-16, 21:20
darlingens avatar
darlingen darlingen är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Bra restauranger?

Var på Karpathos 31/7-14/8 nu, och hittade följande favoriter:

GrandE: Supertrevligt ställe på huvudgatan, ett av ställena med de partytälten, precis bredvid Acropolis. Personalen är otroligt trevliga och serviceminded, god mat (provade deras cheeseburgare en dag. Yummie!), goda drinkar (måste prova deras Mojito! Himmelsk!) och smaskig milkshake!! GrandE blev vårt stamställe, varje kväll under sista veckan.

La Mirage: Mycket god mat (åt Chicken ala cream och Stifado, båda rätterna kan varmt rekommenderas!!), trevlig personal och bra service!! Fin utsikt både från markplan och balkong.

Sofia's Place: Väldigt god mat i mitt tycke. Trevlig personal. Nackdel att det är så mycket folk där varje kväll... och de gör allt för att klämma in några till när det redan är fullsatt. En kväll när vi var där råkade jag bli väldigt ledsen, och jag märkte hur det tyvärr sänkte stämningen vid bordet bredvid, eftersom vi satt så himla nära varandra.

Ambrosia Sokaki: Jag var inte jättenöjd med min mat, men det berodde nog snarare på att jag beställde något som jag aldrig provat och sedan visade sig att jag inte tyckte om (calamari). Däremot vet personalen på det stället vad ordet service innebär! Allt gick i ett rasande tempo (vi slapp alltså vänta), och alla pratar flytande amerikanska. Inga tveksamheter om man stället frågor med andra ord.

I övrigt kan jag säga följande:

Maxim: Där åt vi souvlaki, och fick inte mycket mat på tallriken direkt! Dessutom den sämsta servicen under hela resan, snudd på omöjligt att få tag i personalen. När vi väl bett om notan dröjde det ytterligare en kvart innan den kom, och när vi sedan lagt pengarna på bordet väntade vi förgäves på att någon skulle hämta dem. Så vi gjorde som en del andra, reste oss och gick, och DÅ var de snabba kan jag lova, för att se om de fått betalt...

Mike's: De har en god vegetarisk pizza. Åt även grekiska köttbullar där en kväll, minns ej vad de heter... hjälp mig någon? Men de var kalla inuti när jag fick dem. Det åtgärdades omgående när jag påpekade det, men det kändes ändå lite dåligt... ett ställe med så positiva omdömen borde väl kunna servera varm mat? Dessutom tog det båda gångerna LÅNG tid att få in notan. En fälla i mina ögon, tyvärr...

Syrtaki Garden: Inget fel på maten (beställde nån mixed tallrik med kyckling, gyros och köttbullar), men musiken är betydligt mer störande än stämningsfull!! Hörs över hela gatan. Vi hade även svårt att få servitörernas uppmärksamhet.

Delfini: (tror jag att det hette. Ligger precis när huvudgatan börjar/slutar nere i hamnen). Oengagerad personal. Dröjde länge innan maten kom. Vi beställde moussaka, och den var helt smaklös och torr. Trist!
Svara med citat