Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2008-08-14, 10:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 460
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Berättar i morgon.
Och där är vi nu.

När Sällskapsresan spelades in var jag på Gran Canaria. Åkte med Club 33. Det var tider det. Teamet bakom filmen ringde Club 33 och frågade efter statister. Vi var ett tjugotal som nappade. Det är scenen där de dansar samba på ett diskotek, tror att det är efter grisfesten. Titta efter en ung Janne med randig tröja. Jag syns inte många sekunder så titta noga.

Inspelning var jäkligt kul. Scenen tog en dag att spela in. Vi fick 1000 pesetas och fria drinkar för besväret. Eftersom det var mitt på dagen började vi lite stelt. Att dansa nykter fanns inte på kartan på den tiden. Men eftersom vi hade fria drinkar gick det bara bättre och bättre. Senare i livet har jag staterat många gånger, alltid nykter.

Kom förresten på att jag träffat kändisar i Grekland: en som inte var känd när vi träffades, men är det idag, och en som var hur känd som helst, men som eventuellt var någon annan.

1982 var jag på Ios. Där fanns en kille som var så lik skådespelaren Robin Williams att ingen trodde på honom när han sa att han inte var Robin Williams. Det här var när teveserien Mork och Mindy gick på teve. Där spelade han en utomjording. På hans planet (Ork) var hälsningsfrasen ”Nano, nano”. (Någon som minns?) Alla som mötte honom på Ios hälsade med ”Nano, nano”. Han hälsade inte tillbaka. Han blev så less på att förknippas med Robin Williams att han lämnade ön. Om det hjälpte vet jag inte, kanske blev det likadant på nästa ö.

1986 var jag också på Ios. Där umgicks jag ett tag med författaren och musikern Carl Johan Wallgren. Han hade kommit till Ios från Indien och Pakistan. Carl Johan bodde på campingen nere på Mylopotas. Där satt han hela dagarna och skrev på en bok, vi andra låg på stranden och slöade. Några år senare kom hans debutbok Nomaderna, en bok som alltså delvis skrevs på Ios. Hans kändaste – och bästa - bok är Den vidunderliga kärlekens historia.
Svara med citat