Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-13, 00:35
zeus zeus är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: De värsta turistfällorna

Jag har enbart trevliga minnen från Mykonos.Vi försöker varje båtluff lägga in ett par dagar där.Mykonos upplevs, och är ju dyrt iförhållande till andra öar.Därför undviker många troligen att besöka ön.För egen del så snålar vi ju hela året för att kunna unna sig lite extra på semestern och därför har vi inte ryggat för att det är dyrt.Jag och frugan tycker att det är mysigt med gränderna i mykonos stad,romantiskt med middag nere vid någon av matställerna i kvarteren kring lilla venedig.Det finns massor att fönstershoppa på (man behöver ju nödvändigtvis inte köpa).En dagsutflykt till Delos är också att rekommendera.Det finns många fina stränder både fullpackade men även mer enskilt, man kan bada naket eller påklätt.Det finns bra båtförbindelser med andra öar och man har en flygplats.I ett tidigare inlägg fick jag uppfattningen att det upplevdes att Mykonos var egotrippat och utseendefixerat.Minuppfattning är att det finns en acceptans på Mykonos för det egna valet både vad gäller klädsel ,utseende eller för den del vem man valt att leva med som delvis eller helt saknas på andra öar i Grekland.Vi har därför alltid kännt oss välkomna och gillar friheten där även om vi är ett vanligt svensson par utan några som helst extravaganser vare sig i utseende eller klädsel.
För att bilda sig en uppfattning om en plats så krävs det lite mer än väntetiden i hamnen mellan två färjor och vi hoppas att fler ger sig tid att upptäcka pärlan Mykonos
-zeus-
Svara med citat