Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-12, 22:18
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006
Standard Sv: Hemma från Kykladerna

Tack Håkan för den utförliga beskrivningen.
Planerar själv en liknande resa till nästa år. Vill då ha med min favorit-ö Naxos samt 2-3 st ytterligare öar.
Vi är 2 vuxna samt 2 barn och har ungefär liknande boendekrav som er . Vi betalar gärna lite mer för att få en fräsch, lite större lägenhet med balkong. Bra läge är ett krav, ingen nackdel med havsutsikt, samt gärna pool. Vi kommer själva att resa under juli månad nästa år. Min förhoppning är väl att hamna närmare 100 €uro/natt istället för uppåt 150 €uro, men jag vet att priserna stiger kraftigt under högsäsongen, tyvärr !
De öar som jag funderar på att ha med mer är som sagt både Milos och Sifnos, men även Serifos och Paros verkar vara något som kan passa oss. Har tidigare bara varit i Parikias hamn på Paros, men jag funderar nu på Naoussa. Har här läst väldigt gott om Senia Apartments. Vad kostar här ett rum efter våra önskemål ?
Vill även ha tips på passande boende på Serifos. Var är bäst att bo här ?
Har läst om Santa Maria på Milos samt även nyligen haft mailkorrespondens med ägarna. De erbjuder mig priset 150 €uro per natt för 4 pers. inkl. frukost under juli nästa år om vi stannar i en vecka. Kanske går att deala ner priset mer !?
Finns det rum/lägenheter för 4 personer på Honeymoon/Santorini, samt hur är prisläget här ?
Är väl lämpligt att starta med några nätter här om det blir flyg till Santorini !
Ser som sagt fram emot ditt resereortage, Håkan.
Är även tacksam på fler tips från övriga samt svar på mina frågor !

/Homeros
Svara med citat