Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-12, 20:26
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: De värsta turistfällorna

Mykonos ar en o som inte ar sa kand i Sverige och det ar heller inte manga svenska turister dar. Mest greker och italienare. Jag visste ingenting om Mykonos nar jag akte dit forsta gangen.

Mykonos for grekerna ar den hippaste platsen i Grekland. Alla rika, kanda och vackra manniskor aker dit. Det ar darfor det ar den dyraste on i hela Grekland. Det ar manga greker som aker dit bara for att saga att de har varit dar. Det ar ocksa grekernas ultimata paryo. "What happens in Mykonos stays in Mykonos", sager de pa skamt och syftar saklart pa frasen om Las Vegas. Mykonos sover aldrig.

Grekerna har delade meningar om Mykonos. A ena sidan ar det valdigt dyrt och mycket folk. A andra sidan ar det, enligt manga, en av de vackraste oarna i hela Grekland och det ar hog kvalite pa allt. Pa hotellen, pa stranderna, pa maten (de har de basta restaurangerna i Grekland och nagra av varldens basta kockar jobbar dar), pa drinkarna och pa utelivet. Dar har ocksa nagra av varldens och Greklands mest kanda designers sina affarer. Som ar helt underbara att titta i.

Jag tror dock inte att Mykonos ar for svenskar som vill ha en traditionell lugn Greklandssemester. Det ar ingen o dar man ser traditionella farmorn sitta och sticka pa en stol i svarta klader. Inte heller finns det traditionella tavernor som spelar klassisk grekisk musik. Det har ar en o for de moderna grekerna. Man behover nog lite av en greklandsrytm inom sig for att kunna uppskatta Mykonos samt vara intresserad, mycket intresserad av mode och utseende! Stranderna ar som Baywatch dar alla visar upp sig, och om du inte ar nojd med dig sjalv sa ar det svart att trivas dar..

Sa pa grund av allt detta tror jag att Sverige inte riktigt forstar sig pa Mykonos och darfor inte ar sa kand o. Men for grekerna ar den nummer ett!
Svara med citat