Sv: Resetips!
Den italienska heter Basilico. Jag åt en fantastiskt god risotto där!
Vi gjorde två bilutflykter. Den ena västerut: vattenfallen vid Potami, byarna Leka och Kastania, Limnionas och Drakei. På hemvägen stannade vi vid Votsolakia och åt pizza på sonens favoritrestaurang Nostos. Jag åt en grekisk sallad som pizza (tomat, paprika, lök, feta och oliver). Gott det också.
Den andra bilturen gick mot byn Mytilini som var helt oturistisk. Vi fikade på torget och besökte muséet, åkte sedan vidare mot Psilli Amos (1 eller 2, minns aldrig vilken som är vilken, psilli amos betyder fin sand) där det inte alls var hysteriskt mycket med folk när vi var där.
En dag tog vi bussen till Samos stad. Där besökte vi det arkeologiska muséet. Muséerna på Samos har precis lagom storlek! Samos var trevligt, men som typiska turister glömde vi bort att det var siesta och alla affärer stängde. Bussarna tog också siesta, så det blev taxi tillbaka till Kokkari - av en chaufför som körde lugnt och försiktigt. Något helt annat än när jag åkte taxi i Rhodos och var paniskt rädd hela färden!
|