Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Jag kollade på Apollos karta, den strand som kallas nummer två är själva huvudstranden.
|
Men det är ju perfekt! Det lägenhetshotellet som jag spanat in ligger nämligen där. _Om_ det nu blir Karpathos. Särbon vill åka tillbaka till Korfu men favoritstället är väldigt dyrt. Solstolarna också för den delen. Eftersom jag är så obeslutsam har jag börjat fundera över Kreta igen...nu när jag läst så mycket lovord om Almyrida, så skulle jag önska att vi kunde åka dit 2 v och sedan åka vidare till Chaniakusten i 1 v (helst 2 men vem betalar?

)
Jag har just gjort klart mitt väldigt-proffsiga-kalkylprogram i excel, där jag snabbt kan räkna ut vad önskeresorna kostar med tillägg och rabatter. På tal om rabatter: Apollo verkar mer intresserade av att fylla sina plan än att få sina resenärer att kunna njuta av en extra vecka på resmålet. En av mina andra stora planer är nämligen att vi åker 2 vuxna och 1 barn i 2 v, och sedan åker 1 vuxen hem och resterande 2 personer stannar i 1 v till. För det första får barnet då betala fullt pris (nästan ok, tycker jag) - MEN det blir knappt något avdrag för att vi inte utnyttjar vår flygstol (tur/retur), vilket ingår i priset

"En tusenlapp" kunde det handla om. En fis i rymden när jag ändå får betala 7000 för 1 vecka (mitten på juli) och vi redan har betalat nästan 15000 för de 2 veckorna innan.
Oj, vad rörigt det blev men det är ju ungefär så det ser ut i min skalle nu