Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-27, 22:20
Anita_K Anita_K är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Maleme, Louis Crete Princess Hotel

Det är ett ganska stort hotell men hur det funkar med maten vet jag inte (tar aldrig All Incl., älskar att äta på olika tavernor varje dag). De har en tennisbana, jag spelade hos dem några gånger.
Direkt mittemot finns det en busshållplats om ni vill åka buss till Chania.Resan tar c:a 30-45 minuter.Till Platanias c:a 20 min.
Taxi till Chania kostar 20 euro, taxi till Platanias 10 euro (det gjorde det för tre dagar sedan i alla fall;-)
Dit man bara måste, tycker jag, är den tyska kyrkogården. Över 4500 soldater ligger begravda där på kullen. Uppifrån får man en fin utsikt. Man ser även den gamla flygplatsen därifrån. Från hotellet går du bara över gatan och sedan en liten bit till vänster mot Sunny Suites. Vid det lilla hotellet svänger du till höger och sedan är det bara att följa vägen drygt en kilometer. Vill man sedan fika där, så finns det ett café intill kyrkogården.
När det gäller kläder: en t-shirt får du för c:a 7-12 euro, en t.ex "Dolce-Gabbana" topp för c:a 25 euro. Sedan finns det ju också solglasögon i massor för 9-10 euro om man vill ha en kopia av Gucci, Ray Ban, Chanel och liknande. Handdukar i olika färger fr. c:a 4,50 euro.
Smycken-det beror lite på vad du vill köpa. Förra veckan köpte jag en guldring för 52 euro (tyvärr fanns den bara i 14 karat).
Om ni har All Incl. så kommer ni nog att äta på hotellet. Om ni ska till Chania och äta där på kvällen, så leta efter "Tamam" (Zabeliougatan 49). Den ligger på en parallell gata till den stora hamnpromenaden.
En båtutflykt till Gramvousa skulle jag också rekommendera. Man åker till Kissamos och tar båten därifrån.
http://www.gramvousa.com/

Hälsningar-Anita
Svara med citat