Visa ett inlägg
  #38  
Gammal 2008-07-21, 14:50
skrallan skrallan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 13
Standard Sv: Dåligt APOLLO

När vi var på Karpathos juli 2008 så flög vi med Nordic Airways AB (http://www.nordicregional.se) vilket just då verkar vara det bolag Apollo använder till Karpathos.

Vi flög med en MD-82 (http://sv.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-82).

Raderna långt bak i planet så delade dom ut hörselproppar vid start eftersom det verkar finnas ett problem med för höga ljud. Även flera i kabinpersonalen hade hörselproppar. Längre fram i planet var inte problemet lika stort. Osäker på om det är flygplansmodellen eller om det var just de planen vi åkte med. Jag kan bara konstatera att ljudet där bak var mycket högt för min smak.

Jag tyckte det var ont om benutrymme. En person på ca 190 cm satt tajt och iaf jag kunde inte ha benen ihop. Men jag tror inte dom är speciellt snåla med benutrymme eftersom det tydligen kan vara 33 rader i en "charterversion" enligt wiki och dom hade 28 rader när vi flög. Så det kanske var ganska generöst ändå.

Varma kläder verkade du få stå för själv, vårt flyg hade inte några filtar till den som frös.

Vi var försätade så det gick inte att vid incheckning påverka var man skulle sitta, både dit och tillbaka.

Annars hade vi inte några problem med flygbolaget. Känns som ett bolag som rimmar ganska bra med konceptet "du får vad du betalar för". Vi fick höra att dom gjort spontana mellanlandningar i Polen men vi hade turen att slippa det.

Vad gäller Apollo så kan jag hålla med trådens skapare till viss del. Vi fick hela tiden en känsla av att Apollo försökte precis ligga på gränsen för vad som är möjligt. Visst- vi åkte charter och resan var inte så dyr och därför var flyget inte reguljärklass, hotellet hade inte balkong med sjöutsikt som utlovats. Men det är väl charterbolagens lednings pengadriv som får kunden att alltid känna sig lite lurad. Kunden kommer ju ändå tillbaka för det är ju billigt. Däremot en applåd från oss till deras personal som verkar slita hårt för att kompensera för huvudkontorets inställning för vad som ska levereras till deras kunder.

Senast redigerad av skrallan den 2008-07-21 klockan 15:10.
Svara med citat