Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-17, 22:48
Saver Saver är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Beslutsångest...

Citat:
Ursprungligen postat av Despina 08 Visa inlägg
Hejsan allesammans

1: åka till Amorgos i augusti - Katapola eller Egiali?

2: vill besöka FINA stränder

3: vill besöka klostret.

4: rum med en skymt av havet för 60 euro 200 meter.

5: hyra bil? en timme?

6: Finns det kanske bussar som man kan ta istället för att hyra bil?

7: klostret. finns det någon fin strand i närheten så man kan ta två flugor i en smäll?
Hej, kul att ni i alla fall tror att ni vill till amorgos. Jag tänkte sprida lite av mina erfarenheter och tyckanden om min favoritö i grekland. Jag har varit hit 2 olika gånger, en gång i juli och en gång i augusti, och båda gångerna med min sambo. Jag älskar denna ö för lugnet och ärligheten. Till viss del för den helt ok maten, och det är alltid lugnt och trevligt
Gällande dina frågor,

1 + 2 + 4: Mitt svar på mysig stad är Katapola rakt av, speciellt om man bor på "pension Big Blue" där värden är antagligen världens trevligaste och gulligaste. De rummen med JÄTTEFIN utsikt ligger kanske 200 meter från kajen, men ovanför allt så man får gåshud av det fina blå havet och mysiga byn nedanför. Prisbilden jag haft är för dubbelrum, 35 euro i juli och 50 euro i augusti. Utan förbokning hos "Pension Big Blue"
Som en tidigare sa så finns det inga vettiga SANDstränder. De finns strålande bad från klippor och så men inget bra sandbad. Se även fråga 7 på detta.
Egiali är en skön by nästan stad och har en ganska lång sandstrand som är halvdan. Men byn är lite mer fart i och har även den bra mat.

3: Klostret är ett måste, MEN om ni vill komma in i klostret så måste man täcka benen helt. Knäna får inte synas, inte heller på tjejer. Killar MÅSTE bära byxor, inte handduk eller sarong. En gång fungerade handduk för mig men inte nästa gång. Jag fick vänta ute medan tjejen var inne och tittade runt.

5: Jag hyr alltid moppe. Tar ca en timme att ta sig till E från K. Det är enkelt att parkera/möta bussar/ ställe den vid klostret.

6: Ibland kan vi ta buss till olika mål också, fungerar ypperligt och enkelt på denna ö.

7: Gåavstånd från klostret finns stället där de spelade in den kända filmen "the big blue". Här är det bra snorkling och fint klippbad. Finns även en kiosk där man kan köpa glass och dryck.

Mvh
Odd
Svara med citat