Ämne: Platanias
Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-17, 02:44
platanias06s avatar
platanias06 platanias06 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Ort: Where my heart is! Not where I put my hat! (Shoes...)
Standard Sv: Platanias

Ideal är så bra!!! Har inte bott där, men spenderat många "Days Off" där, tittat på beach volleyboll och bara slappat! För att inte prata om efterfesterna efter de grekiska aftnarna... *ler* DÅ är det inga turister som ser vad som sker! ;-) Hur som, jättefint, med en härlig sandstrand! Personalen är toppen, lärde känna dem väl under mina 6 månader. Speciellt lilla Maria som e servitris! Hon e så rar och alltid lika glad!
Elafonissi, ja man KAN inte åka till Kreta utan att ha upplevt detta paradiset! Jag har själv, med vänner, hyrt bil och kört själv. Sååå himla farligt är det inte, tycker att folk förstorar upp det hela lite. Rekommenderar verkligen att köra själv, stanna var man vill, inte ha några guiders tider att gå efter osv.

Önskar er en härlig semester!

Citat:
Ursprungligen postat av AN Visa inlägg
Hej!!!

Jag och min familj (man + 2 grabbar 5 och 13 år) ska åka till Platanias 12 augusti..vi ska bo på Ideal Beach (apollo)..är det nån som bott där och kan förhoppningsvis ge oss några positiva omdömen om lägenheterna och området...
vi har tänkt ta en dagstur till Elafonissi..läser inlägg om krokiga vägar och branta stup..usch jag som inte gillar höjder..vi hade tänkt hyra bil för att ta oss dit..har ni nått bra bolag att rekomendera och vad kostar det att hyra ett dygn med alla försäkringar man behöver..eller kanske man tar bussen trots allt..vad kostar det för oss alla är det samma busspriser för barn/ungdom..kan man kliva på bussen i Platanias eller måste man åka via Chania..hur länge tar det och måste man byta buss..hur ofta går bussarna..

Hoppas nån kan ge mig svar på mina funderingar...
Svara med citat