2005-08-09, 09:24
|
 |
Admin
|
|
Reg.datum: nov 2004
|
|
Sv: Beslutsångest!
Citat:
Ni som varit på Kea(kanske är det inte så många?)vad tyckte ni?
|
Det är alltid svårt att råda andra om vad som är bra eller mindre bra, jag kan bara säga vad jag själv skulle göra, och jag skulle ha valt Kea före Syros. Syros tycker jag väldigt mycket om, så det är inte för att jag inte gillar Syros jag väljer Kea.
Kea är så annorlunda andra öar, kan inte riktigt säga varför. Det är en ö helt opåverkad av utländsk turism, naturen är fin och olik andra öar i Kykladerna, precis som arkitekturen är. Det finns också mycket att se, udda sevärdheter som bara finns på Kea. Att det är en väldigt grekisk ö gör inte saken sämre, åsnor är fortfarande ett vanligt transportmedel. Och gillar du att vandra så är Kea helt perfekt!
Stränderna är inte Keas starka sida, Syros stränder är bättre (även om de också ligger i lä om man jämför med många andra öar), maten är likvärdig: god grekisk husmanskost. Du bor bäst i hamnbyn Korissia, en by som för övrigt inte är helt olik Katapola på Amorgos.
Glömde nämna Chora, en av de finaste byarna i Kykladerna. Du har ju köpt MERA KALIMERA, så jag behöver ju egentligen inte berätta om ön.
Kort sagt Stina så skulle jag valt Kea framför Syros, inte minst för att Kea fortfarande är en nästintill okänd ö för oss turister. Och vem vet hur länge det håller i sig?
Citat:
Om 18 dagar bär det av!!! Längtar så mycket efter SIFN S
|
Det förstår jag!
|