Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-16, 10:44
Adam Adam är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Hotell Sissy på Kefalonia

Hej

Jag var bodde också på Sissy fast första 2 veckorna i juni.

Vädret var det det absolut inget fel på, kanonvarmt hela tiden.

Men som andra har påpekat så var väl kanske inte städningen den bästa
kackerlackor slapp vi tack och lov däremot hade vi små myror men det är ju inte heller helt ovanligt. Sänglinnet byttes 1 gång i veckan och handdukar 2 gånger per vecka.
Toarullarna tog slut två gånger, men om de missade att fylla på så kunde man själv gå och hämta i deras förråd (vi frågade städerskan).

Trappan ner till polen var det några gäster som trampade igenom när vi var där så den manlige (lata) fastighetsskötaren eller vad han nu var spenderade ca 2 timmar på att laga trappan, fast den blev nästan farligare av hans lagning...

Ja poolen var ett kapitel också, första veckan var den kanon, sen tror jag nåt med reningssystemet pajjade. Fast dom kämpade faktiskt med håvar och försökte hålla den ren. Min son hittade till och med en död skorpion i den.

Vi beställde även AC på rummet, vilken givetvis inte fungerade... det tog nästan 2 veckor att få den åtgärdad. Dagen innan hemfärd så fungerade den igen och att få tillbaka pengarna tog längre, de fick vi precis innan bussen skulle hämta oss och det med mycket hjälp av Airtours guiden Kristoffer som ska ha ett stort tack.

Men jag tycker egentligen inte som så många andra skriver att backen skulle vara något hinder eller speciellt jobbig (fast det var ca 30 grader), såvida man inte är rullstolsbunden eller har något annat handikapp.
Är själv normaltränad och likaså min fru och barn och vi hade fasat lite för backen som så många skriver är hemsk. Genvägen ner till mitten av restauranggatan hittade vi iofs första kvällen.

Det som var bäst med hotellet var defenitivt utsikten från balkongen.
Däremot är det lite underligt hur Airtours kan kalla det för tvårums lägenheter när det egentligen är enrummare med sovloft.

//Adam
Svara med citat