Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-14, 12:28
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Snart i Paleochora

Vad kul att du ska till Pal. I år kommer inte vi ner förrän i september, men den som väntar på något gott...
det är svårt med råd och tips i detta forum tycker jag. gör aldrig det numera. Men som svar på dina frågor. förra året, första gången vi såg i alla fall en spansk Tapas restaurang på strandpromenaden- stenstranden. Jättegott!!
På Freedom street kvällen -ett stopp på Yannis kanfenion ett måste, nåt att dricka eller varför inte en smarrig glass att avrunda kvällen med.
Eftersom det är en dagsutflykt med båt du frågar efter så svarar jag på det, då är det lämpligt med tur till Sougia, österut. En tråkig, tycker jag, ort med en otroligt het strand. Men, kan vara kul att se en annan ort. Fin båttripp.
Sen kan man ta en ravinpromenad från Anidri och ner i ravinen till havet och stranden, underbert vatten. Tar ca. 1 timme och en kvart. Ta en taxi upp till Anidri, kom ihåg att beställa den i förväg!
För en dag är det inte så dumt att hyra en bil. Du kommer till många platser under en dag, avstånden runt byarna är inte så stora, men det tar ju sin tid med tanke på alla kringelikroker som vägen tar. *Under tiden- hälsa Paleochora. Yvonne
Svara med citat