Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Nu ska det satsas på Ryssland och många näringsidkare ska "spetsa" in sig på ryska turister, som just nu har väldigt mycket pengar att satsa. Grekisk-ortodoxa kyrkan och rysk-ortodoxa ligger ju varandra nära så det är många ryssar på Tinos på semester. Detta märkte vi också då ryska hördes ofta när man var ute på kvällen.
Lissi
|
Hur kan det påverka ön tro?
Jag har ingen egen erfarenhet, men har hört av många av varandra helt oberonde personer som varit i Turkiet på semester där det varit väldigt många ryssar.
Jag vet att man inte ska generalisera, men det är ren fakta att fast vi är individer så är det ganska lätt generalisera beteende varifrån man kommer när man träffar andra nationaliteter på semester.
Ta våra kära intensiva italienare som dikuterar högljutt och flaxar med armarna. Engelskmännen som krökar och skränar, och tyskarna som tar plats med sin arroganta stil.
Jo, Ryssarna..Det jag hört är att dom beter sig buffligt och när vi tar en öl och myser i solen så beställer de in hela dricksglas med vodka.
Själv har jag liknande erfarenheter från Ungern där iofs alla uppträtt väldigt trevligt och bemötande. Utan att överdriva så kunde man fråga någon eftervägbeskrivning, och de svarade: Följ vägen rakt fram. Där det trillar ut människor ligger puben, där tar ni till höger!
Min salig far frågade en gång när vi själv var på puben om man kunde ta något litet att dricka när man kör bil, eller om det var fara att åka fast av bypolisen. De svarade att är bypolisen nykter så ser han mellan fingrarna, och är han själv på kanelen så bryr han sig inte!
En annan liten anekdot är när min far läste ett uppslag från orten där vi befann oss. Där det hade varit fyra överförfriskade herrar ute och fiskat i en båt, och när de kommit i land upptäckte de att de baravar tre man i båten

Var den fjärde tagit vägen visste ingen...Han hittades senare drunknad i floden.
Jag har massor, massor av liknande historier, men nu var detta iofs innan muren föll och krökandet var betydligt mer utbrett på den tiden.
Säg vad ni vill men på Tinos kommer det att drickas vodka i mängder framöver!