Ja, precis våra första tre dagar var det också alldeles vindstilla (17-19/6), helt otroligt sköna kvällar. Sedan den 20/6 började det blåsa. Vi tyckte det var skönt att få luft efter de första mycket vindstilla dagarna på Tinos.
Vi upplevde det inte alls lika jobbigt som Lissi skriver även om vi var där samtidigt. Kanske för att vi hyrde bil (märkte inte en enda gång att vinden tog tag i bilen på något sätt!). Det beror nog också på hur rummet vänder där man bor, vi bodde ofta mot söder (även om vi också hade en natt i Panormos mot norr/nordväst).
Vi använde aldrig långbyxor eller kofta. En kväll tog jag på mig en tunnare bomullströja med 3/4 ärm - och det var alldeles för varmt. Det var förresten den kvällen vi åt med Lissi och Claes och jag borde hellre haft en tunnare blus utan ärmar, som Lissi hade, och som jag hade de andra kvällarna.
Och inte övervägde vi att äta inomhus, som CarinaN berättar att många gjorde på Folegandros (där har vi för övrigt också upplevt kall vind!). Nej, jag tror inte vi har haft det blåsigare på Tinos än det har varit i övriga övärlden (eller i alla fall i Kykladerna) efter det jag läser på Kalimera. Men jag tror att det kan skifta från dag till dag. Jag kollade på Poseidon i förra veckan, och då såg det närmast ut som att det blev ganska lugnt igen (blått område) även på Tinos ett par dagar efter Lissi åkt därifrån (då det också var lugnt på Evia). Och när Poseidon visade gult område över Andros/Tinos (5 beaufort) så har det ofta varit orange på flera andra ställen (6 beaufort) (bl.a. nordöstra Kreta). Så har det i alla fall varit i förra veckan när jag kollade. Det har nog blåst lite mer och mindre varstans.