Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-06, 14:23
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Berätta nåt från senaste resan

Det här är inte från min senaste resa utan min allra första resa till Grekland. Jag och min syster hade sparat och sparat för att på egen hand komma till Grekland...utan sambos och barn.Året var 1992 och resan gick till Kreta,Hersonissos. Nu skulle vi bara sola o bada och njuta av livet. In med packningen i bilen och så bar det av till Landvetter. Väckarklockan hade naturligtvis inte ringt så det blev gasen i botten.

Väl framme och installerade så bar det av till stranden,vi införskaffade varsin badmadrass och plumsade ut i vattnet...vi låg där och flöt och njöt...vi höll i varandras madrasser så att vi inte skulle flyta ifrån varandra...vi somnade när jag kvicknar till så stramar det överallt och jag öppnar ögonen och ser mej omkring vi var låååångt ute jag fick panik och väkte syrran som också fick panik..vi paddlade för allt vad livet var värt tills vi kom iland igen.

På kvällen såg vi ut som kräftor båda två

Dagen därpå hyrde vi en moped...(jag kommer fortfarande inte ihåg varför vi inte hyrde en varsin) och gav oss ut på tur,med gårdagen i färskt minne och väldigt röda näsor....(som var fulla av vattenblåsor) så smörjde jag in mej med massor av solskyddskräm....vi åkte solen stekte,svetten rann...det började svida i ögonen...solkrämen rann rakt in i ögonen på mej,jag lyfte handen för att torka bort det..med följd att mina händer blev alldeles kladdiga och blöta. Då fick jag plötsligt se en vy som va så vacker att jag bara måste fota,bad syrran stanna moppen men det ville hon inte..du kan ta i farten sa hon. Sagt och gjort jag lyfte upp mina kladdiga händer tog upp kameran ur fickan,lyfte kameran och tappade kameran rätt i backen tusen bitar.

Den här historian kan bli hur lång som helst så jag bryter här...men vi hade en helt underbar vecka trots en del missöden på vägen..
Svara med citat