Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-05, 20:15
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Varning för Golden Sun

[
Citat:

En annan sak. Var inte så rädda för Grekisk Polis. De är till största delen helt OK. Visst finns det viss korruption och kompisgrejer men det är inte så omfattande ändå. OM man hamnar i en sitution där Polis behövs så begär direkt att Polischefen ska komma! Bara vägra prata med en "vanlig" polis. Det ska vara Chefen! Varje ö har en egen Polischef. Och som turist är man "high profile" så det brukar oftast lösa sig. Om man nu inte gjort något riktigt dumt vill säga....
Hej !
Vill bara uppmana att vid kontakt med grekisk polis....tro inte det är som hemma !
Grekiska polisen lever kvar i "Juntatiden" dvs. maktbegär råder, ung polis som gammal.
Jag lovar att.... Jag är rädd för poliskontakt i Grekland. Oavsett om du är drabbad eller gjort en förseelse !

Jag har påpekat tidigare att det bästa för den grekiska polisen voro att sätta samtliga poliser på en charmkurs !

Två år i rad har jag drabbats av dessa "typer" ! Senast då jag blev utsatt för ficktjuvar i Metron.
När jag skulle göra anmälan för brottet , betrakatades jag som boven !

Man ska stå med mössan" i hand , be om ursäkt för att du stör, och om du efter lång väntan får ordet ska du vara lycklig !

/ Tom som ej längre är sååå...naiv !
Svara med citat