Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-05, 19:05
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Varning för Golden Sun

Det finns ett stort frågetecken här! Har ni bokat 7 nätter, över nätet kanske, kan ni inte bara lämna hotellet efter 3 nätter utan att kompensera för de återstående! Det är ju möjligt att hotellet avvisat andra gäster för att ni har bokat rummet! Ska hotellägaren förlora inkomst för att ni inte trivs?

Man kan inte först boka och sedan avvika tidigare utan att det kostar! Oavsett anledning. Hur hade du själv ställt dig om du varit i hotellägarens skor? Bara sagt OK, jag skiter i det, trots att gästerna bokat 7 nätter!? Knappast!

Hur tror du ett Svenskt hotell agerat i samma situation? Här hade du fått betala fullt pris för den reserverade tiden. Varför skall det vara annorlunda i Grekland? Du måste faktiskt ta ditt ansvar och kompensera/betala för den tid du bokat rummet! Du har ingått ett avtal och det din skyldighet att uppfylla det. Där, som här!

En annan sak. Var inte så rädda för Grekisk Polis. De är till största delen helt OK. Visst finns det viss korruption och kompisgrejer men det är inte så omfattande ändå. OM man hamnar i en sitution där Polis behövs så begär direkt att Polischefen ska komma! Bara vägra prata med en "vanlig" polis. Det ska vara Chefen! Varje ö har en egen Polischef. Och som turist är man "high profile" så det brukar oftast lösa sig. Om man nu inte gjort något riktigt dumt vill säga....

(Säger han som fick 73 € i böter för att kört moped utan hjälm -03.... Fast jag har fortfarande inte betalat! Kan kanske ha att göra med att jag känner Polischefen och matat hans Schäfer med chips....)
Svara med citat