Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-06, 20:43
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Trevligare planer

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Däremot var det lite trist att dom tog bort den lilla lekparken som låg vid Italienska Huset.
Ja, och anlaggt en betongpark med några planteringar och en STATY i mitten! Var det inte bättre att barnen fick vara där och leka? Men "mitt" vackra hibuskusträd fick i alla fall stå kvar i sitt hörn.

Citat:
Där har dom också plattsatt hela framsidan och fischat upp huset också.
Det såg rätt trevligt ut. Och det innebär förhoppningsvis att man börjar använda platsen också, det har varit väldigt dött och mörkt när vi har varit där tidigare. Men nu såg vi ett par gånger att man hade stora evenemang på det torg som blev. Massor av folk, mängder av mat och så var prästen där. Vi stannade aldrig och utforskade närmare; vi var alltid på väg mot middagen, och det var liksom mera akut...

Citat:
Nedanför Italienska Huset, d.v.s dess ammunitionsförråd, som fordom inhyste den numera avdöda lilla segelklubben, där är det en taverna.
Har du provat den? Den ligger så avsides att man glömmer bort att den finns, men den kanske vore värd ett besök.

Citat:
Jag får intervjua Andreas när jag kommer ner för att höra vad som mer är på gång.......
Gör det och berätta sen vad han säger. Han vet nog mer vad som egentligen är beslutat. Jag misstänker att byskvallret som vanligt har en tendens att blåsa upp alla fakta tills de når elefantstorlek precis som överallt annars i världen!

Karin
Svara med citat