Tyvärr är läget detsamma för mig som många andra. Detta året kan jag inte välja själv när jag ska ta semester. Så då får det bli under denna varma heta tid på året. Och till Kreta vill jag i vilket fall som helst. Om drygt en vecka bär det av dit..
Helst vill jag åka ner på försommaren innan värmeböljan och innan allt är upptorkat. Men, men.. det är bara att göra det bästa av det. Hotell med balkong mot havet, A/C i lägenheten, hålla sig undan solen under den hetaste tiden på dagen och dricka mycket vatten.
Göra som de själva gör kanske.. ta en liten siesta då. Badtofflor mot den heta sanden på stranden förstås för att inte bränna upp fotsulorna. Ligga närmast vattnet där det fläktar som mest och nära ner i vattnet för ett svalkande dopp..
Stadsbesöket får vänta till efter solnedgången. Man kan ju alltid ta en ouzo med tilltugg eller nåt liknande under tiden man väntar på att gå upp i stan för att äta middag. Och om man tagit en liten siesta så orkar man vara uppe till lite senare på natten..
Är man i ett varmare land får man ta seden dit man kommer.. och leva lite som de gör där...
Monica