Ja, vandring har jag nämnt förut någon gång. Vandring förknippar jag med att vara iförd vandringskängor, bära ryggsäck och bege sig upp i natur, på berg och gärna med natur som största intresse. Kängor äger jag inga och tänker inte heller köpa några. Jag tycker inte den grekiska naturen är särskilt inbjudande, karg i många stycken och dessutom kan jag ingenting om vad man ska titta på. Jag menar, träd, stenar, kryp och annat finns det ju hemma i våg egen natur, den är dessutom i mina ögon väldigt mycket vackrare och mer innehållsrik.
Nej, jag är mer en stadsmänniska som trivs så oerhört mycket bättre i andra miljöer när jag semestrar. Jag vandrar gärna i staden, ser hur livet verkar vara, undersöker vilken slags stad vi hamnat i. Vi är ju två som semestrar men vi har olika intressen. Jag ligger inte på stranden för att bli brun, jag ligger där för att koppla av och finns det ett parasoll så har jag gärna skugga.
Jag fotograferar mycket, försöker se motiven på ett annat sätt än med endast ögonen. Jag vill gärna få med detaljer, ta med platsen som minnen hem.
Badar gör jag gärna numera, gjorde det helst inte förut eftersom jag är tämligen frusen av mig. Konstigt egentligen eftersom jag nästan var en säl när jag var liten.
Annars är vi väldigt "chartriga" av oss. Självklart går det en hel del tid till det gastronomiska, utforskning av de specialiteter köken åstadkommer. Vi borde nog ägna mer tid åt att sitta och beskåda omgivning när vi äter, eller efteråt, kanske på baren ? Utflykter inhandlas gärna om det finns en möjlighet att se en annan stad, en fin strand. Det kan ibland bli så att man kommer i samspråk med andra nationaliteter, diskussioner om livet med andra är rätt givande.
Men meningen med semestern är dock att glömma Sverige så gott det går ett tag. Bara vara lat, känna att stegen fram är minst 50 % långsammare och inte tunga. Några måsten bör det helst inte heller finnas, allt vi gör ska vara av glädje, upptäckarlust. Semestern ska helt enkelt vara de veckor som ska slå de övriga 50-51 på alla sätt !!
Jag kommer nog att komma på mer eter att jag skickat detta.
Hasse