Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Va, sen när gäller dessa regler? Verkar funka lika bra som att alla restauranger måste tillhandahålla en rökfri avdelning. Säg till om ni hittat nån!
/Netwolf
|
Hörde detta nämnas förra året, vet ej om det är lagstadgat eller bara något som pratas om. Hörde det nämnas i samma diskussion som att kassakvitto på allt som beställs direkt måste ut på borden. På vissa ställen vi ätit på har det kommit ett nytt kassakvitto till varje ny beställning som gjordes, en läsk bröd,öl etc. Det var bestämmelser enligt skattemyndigheten sades det. Beror på att många fuskar med att knappa in allt i kassan för att på så sätt komma undan skatt.
Där jag jobbade gavs det kassakvitton till grekiska gäster men ej till turister. Ryktades det om att kontrolanter var på väg pumpades det ut kvitton i rasande fart till alla bord.
Får mig att minnas första året jag jobbade utan att vara ansluten till IKA dvs jobbade svart, då gick ryktet som en löpeld utmed hela strandpromenaden då inspektion var på gång. Hej och hå, alla sprang runt som yra höns, jag fick hoppa in på grannbaren och låtsas vara gäst, grannbartendern blev gäst hos oss osv.... Heja grekland, men nu blev det visst en ny tråd...