Sv: Svarar pa fragor om att bo och jobba i Aten
Hej!
Jag ar egentligen halvgrek men har bott i Sverige i hela mitt liv och enda kontakten jag hade med Grekland var att jag brukade aka till Rhodos nagra veckor under sommarlovet for att traffa min pappa. Jag kunde inte grekiska och jag visste inget om hur det verkligen ar att leva har. Jag hamnade i Aten da jag last grekiska pa Stockholms universitet ("for att hitta tillbaka till mina rotter") och fick stipendium. Sa jag akte alltsa ner till Aten for att plugga grekiska och blev helt foralskad i......staden.
Jag hade definitivt flyttat hit aven om jag inte traffat min man, sa nar jag traffade honom var det inget snack om var vi skulle bo nanstans.
Jag visste saklart om svarigheterna men pa nat satt kande jag att jag skulle vara mycket lyckligare har. Alla ska saklart till mig att jag skulle trottna efter ett tag, men an sa har jag inte trottnat sa jag tycker nog att jag tog ratt beslut. Men det ar klart att om man inte ar forberedd sa ar det nog inte troligt att man stannar sa lange.
I Sverige hade jag pluggat lingvistik och sprak pa universitetet men hade inte bestamt mig for vad jag ville jobba med. Om jag hade paborjat en stor utbilding sa hade jag inte flyttat men nu ar jag nastan glad att jag inte paborjat nanting..
|