Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-23, 22:50
Leek70 Leek70 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007
Standard Sv: Skala Potamias

Hej
Undrar hur det var med getingar på ön när du var där?
Åker nästa onsdag (2/7) med min brors familj, och min svägeska har hört om getingarna på Thassos och är nu livrädd..
Hoppas på att kunna ge henne lugnande svar.
Tack för informationen om båtresan, vi har tänkt att ta en, men nu ska vi nog kolla med andra arrangörer än Apollo inna vi bokar.

Mvh Lena

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roc Visa inlägg
Rob Roc sammanfattar Skala Potamias, 8-15 juni:

Bankomat - Check

Tavernor/restauranger - Alla jag besökte höll god standard. Den som stack ut mest var, märkligt nog, en pizzeria som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på.

Stranden - Gott om plats, härlig sandstrand. Långgrunt och klart vatten med sandbotten. Trevlig nybörjarsnorkling kring "hamnen".

Priser - Billigare än Kreta och Zakynthos som jag besökt innan. Dyraste rätterna på menyerna (bortsett från färsk fisk som var ganska dyrt) kostade runt €10.

Språk - Här var det värre med engelskan. Anar att tyska hade funkat bättre men det kan inte jag. Jobbigast var att dom (grekerna) inte säger till när dom inte förstår. Ex. beställde en Irish Coffe och fick en Iced coffe, påtalar detta och får ut något som påminner om Irish coffe men som fortfarande innehåller is.

Utflykt - Enda gången jag lämnade SP var när vi åkte med på "Apollos" båttur. Såg att man kunde beställa exakt samma tur själv €10 billigare.
Båtturen var varken bra eller dåligt. Kul att göra något annat en dag, men badandet var bättre i SP.

Underhållning - Icke existerande. Hade det inte varit fotbolls-em hade det varit riktigt tråkigt på kvällarna. Jag visste på förhand att det inte var en partyort, men inte att det inte fanns någon form av underhållning alls. Det kanske blir bättre när säsongen kommer igång dock.

Jag ger resmålet 4 solstolar av 5.

Edit: Bodde på hotell Miramare, så om någon vill ha info...
Svara med citat