Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2008-06-23, 13:03
Astris avatar
Astri Astri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 223
Standard Sv: Hur skall det gå...

Vi kom hjem fra Kalymnos nå på fredagen, og det var begynt å komme litt flere folk. Spies har Katina hotell i Myrties og de har også to steder på Telendos.
Jeg snakket med Catarina i Myrties og hun fortalte at det nå var snakk om å få bro over fra Kalymnos til Leros. Det ligger jo to små øyer i mellom Kalymnos og Leros, så det å få bygd bro er vist ikke noe problem. Det er vel heller penger det står på. Flyplassen på Leros kan bygges ut så den kan ta i mot charterfly, så ikke fortvil Riitta.
Båtene som går over fra Kalymnos til Telendos har begynt å legge til ved alle tre bryggene der ute nå. En uke på hver brygge, så da håper jeg alle restaurantene der ute blir fornøyde. Jeg må si jeg er imponert over dette lille samfunnet. De har til og med egen kulturforening. I fjor var det jo flere konserter der ute.
På Kalymnos har de også en kulturforening som heter Amoni og som synger/spiller mye musikk fra førkrigstiden. Lederen for foreningen, Dimitris Kardoulias har bodd 15 år i Stockholm. Han er tanntekniker men spilte hver helg på en gresk restaurant i Stockholm. En utrolig hyggelig mann, som virkelig brenner for den greske musikken. De har et lokale hvor de har konserter nede i Pothia (tror jeg det var). Der er det plass til ca 50-60 personer.
Det som er så fint med å reise tilbake til Kalymnos år etter år er at man treffer nye spennende mennesker hver gang og for ikke å snakke om å treffe igjen alle de kjære kjente fra mange år tilbake.
Nå er det bare å telle ned til neste tur som er 19.september.
Astri
Svara med citat