Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2008-06-22, 22:04
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Hur skall det gå...

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Efter den här resan börjar man undra hur framtiden ser ut för lilla Myrties på Kalymnos Inte en enda resebolag har längre någon hotell där,utan det är bara vi "gamla och trogna" som återvänder till våra favoritställen
Det stod lediga rum överallt och några hotell som alltid funnits var helt stängda
Önskar att flera yngre människor hittar dit och för tusende gången ATT APOLLO ÅTER BÖRJAR FLYGA FRÅN GBG TILL KOS!!!! Då skulle det bli lite mer folk i allafall, när man slipper ta massa omvägar för att komma dit

Riitta

Hej Riitta,
Är det så illa nu? I höstas när vi var där var det än så länge bara Zhefyros som hade stängt... Nu måste vi göra våra röster hörda så att folk börjar kräva att fler resebolag börjar åka till Kos igen och i förlängningen till Kalymnos. Att denna pärla till ö skulle hamna i den här situationen hade jag inte kunnat föreställa mig, men efter alla skriverier om Kos och festandet m.m. borde man kanske ha varit förberedd. Även om det är några år sedan. Men jag drar mitt strå till stacken! Åker två veckor i höst till Myrties/Massouri. Ska bo på Atlantis. Jag längtar så!

Till er som ännu inte varit på Kalymnos - Åk dit! Det är en alldeles underbar ö! Alldeles lagom... Det är backigt och knaggligt och stränderna hör inte till Greklands bästa men de är på rätt ställe! Underbara människor, man blir så väl mottagen överallt man kommer och inte en inkastare så långt ögat kan nå. Varför i hela fridens dagar ska man åka till t.ex. Rhodos och bli på dåligt humör för?! Jag åker inte dit igen pga alla inkastare som helst av allt ville bära in en på restaurangerna om man inte ville gå in själv. Oförskämda var de också - sa man nej så jagade de en med ett språk som jag gudskelov inte förstår... Okej, okej, jag har rosafärgade ögon när det gäller Kalymnos men det beror på att den ön bara är helt underbar!

Eva - som önskar att alla finge uppleva Kalymnos minst fem gånger i livet...
Svara med citat