Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-05, 07:28
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Öst eller Väst

Putte !

Som jag känner igen dina tankar om att välja mellan öst eller väst ! Sambon min som var på Kreta på 80-talet kunde inte riktigt få fram så mycket detaljer av sin historik att hon kunde ge mig klara linjer då vi valde resmål. Men efter mycket letande, sökande, enträget hjärnskrynklande på egen hand så fann vi att väst förmodligen skulle komma att ha mycket charm på många olika sätt. Vi kan förstås inte jämföra då vi inte varit på östra Kreta men känslan var som flera säger att just Agios Nikolaus-området (plus några andra intilliggande orter antar jag) har en mer "dyr" karaktär över sig. Det vet jag ju inte mer om än att flera (av varandra oberoende) har uttryckt sig så.

Hur som helst har vi nu sett Chania två kvällar och det var en småtrevlig stad, det lilla vi hann se. Nu dömer man inte ett helt område på en stad. På utflykt har vi fått se berömda stranden Elafonissi och en del av Sfakia-regionen, ett par timmar i lilla staden Plakia, ett "fika-stopp" vid borgen i Frangokastello och ändlösa berg och raviner från bussfönstret.

Nog vill jag påstå att västra Kreta har MYCKET själ men självklart är ju val av resmål mm. så personligt. Därför får man som jag är, vara ödmjuk mot situationen eftersom det tar mycket tid att få djup på sina intryck. T.ex är det lätt att bli överförtjust över ett resmål man nyss kommit hem ifrån.

Ja ja, det är aldrig lätt att välja.

Hasse

Senast redigerad av Hasse den 2005-08-05 klockan 07:34.
Svara med citat