Ämne: Kefalonia
Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-19, 15:10
Amir.S Amir.S är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av Wiket Visa inlägg
Hej!

Jag tänker åka till Kefalonia i slutet av juli. Jag hade tänkt bo på antingen
Lägenhetshotellet Sissy eller lägenhetshotellet Lassi.
Vilket är bäst? Är det värt att pröjsa lite extra pengar för att bo på lägenhetshotellet lassi?

Någon som vet hur varmt det är runt juli-augusti i kefalonia?
Hur är lassi? Är det fullpackat på stranden?

Läste någonstans i forumet att det var ofta jordbävningar där
Märker man av det?

Tack!
Hej Wiket
jag kom precis hem från min 2 veckor långa semester på Kefalonia. Jag bodde på Malibou men hade några vänner som bodde på Lassi hotellet. Det var ganska mysigt men de sa att de hade något problem så de hade tydligen inte varm vatten på rummet. Vet inte om det var temporärt eller inte men de var iaf tvungna att gå till poolen för att duscha. Bor du på lassi hotellet så har du 100-200m uppförsbacke till närmaste supermarket och sen därifrån ett par minuters promenad för att komma till "centrala" lassi eftersom hotellet ligger längst ut.
Det finns en strand på kort gångavstånd från hotellet, var själv inte där men hörde att den var helt ok men ska ni gå till makris gialos som utan tvekan har den finaste stranden på hela Kefalonia då får ni ställa in er på 15-20 min promenad annars 3-4 min med moped eller bil eftersom det ligger på andra sidan lassi.

Vi var faktiskt med om en jordbävning där förra veckan som enligt en av våra kompisar där uppmättes till ungefär 4 på richter skalan. Jag var på biluthyrningsfirman och kände byggnaden skaka lite grann men min flickvän som var på stranden och sov på solstolen trodde att jag hade krypit under solstolen och skakade på den. Så det beror lite på var man är, det är inget farligt eftersom de hade en stor jordbävning på kefalonia för ungefär 50 år sedan som förstörde allt. Sedan dess så byggs alla byggnader för att tåla jordbävningar.

Senast redigerad av Amir.S den 2008-06-19 klockan 15:14.
Svara med citat