Ämne: Skala Kalloni
Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-19, 13:19
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Skala Kalloni

Sand- och klapperstensstranden i Tsonia är helt ok för min del. Vid närmare eftertanke gillar jag den riktigt bra. Den har dessutom fördelen att man kan promenera ut ett stycke på den norra udden. Vid "udden" söder om Tsoniabukten finns några öde småstränder. Vägarna dit är smala och långa.Dessutom tror jag att bilförsäkringen inte brukar gälla för färd på de vägarna Definitivt inte värt risken med hyrbil. Ostkusten i övrigt saknar i stort sett inbjudande badstränder. I stället erbjuder kustvägen mellan Mandamados och Mytilini en del andra sevärdheter. Jag ska inte fördjupa mig i dem här, vi avviker ju rätt rejält redan från den ursprungliga tråden.
Ett råd dock, fall inte för frestelsen att följa någon av småvägarna upp i bergen. De leder bara till ett och annat enstaka hus och en j-la mängd olivträd. Spara bergsklättringen till Olympos i söder. Resan utefter strandvägen bör göras i sakta mak (släpp förbi grekerna) och med många stopp, så får du se ytterligare en dimension av Lesvos, mångsidighetens ö ! I september 2006 körde jag senast från Vatera till Plomari. Då började bedrövligheterna som vanligt i Kato Stavros. Menar du, Charleston, att man förbättrat den befintliga vägen eller menar du att man byggt den "felande länken" mellan Vatera och Melinda? Det senare vore suveränt!

Senast redigerad av Pnyx den 2008-06-19 klockan 13:22. Anledning: Fel ortsangivelse
Svara med citat