Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-18, 23:23
spiro spiro är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Mat på planet

Jag är nog lite offtopic här men kan inte låta bli.....

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg

Kan man inte respektera en regel som gäller så tycker jag det är fruktansvärd dålig stil som medmänniska o hoppas verkligen inte sitta på samma plan som er vilka inte följer lagarna som flygbolagen har.

Men har ni råd o betala flera hundra tusen för en nödlandning som det kostar att landa för att rädda en människas liv så varsegod.
Respekt ska man ha, absolut! Regler är också väldigt bra att ha på flygplan. Men ingen diskuterar om all alkohol som säljs på planen. -Hur många alkohollister (alkohol allergiker) finns det inte? -Personer som förstör sin egen familjs resa/liv samtidigt som de störtar sig själva i fördärvet. Vi lever i en alkoholromantisk kultur. Andelen plan som tvingats ner pga allergiker är förmodligen löjligt små, i jämförelse de som fått gå ner pga fulla och våldsamma män. Men flygbolagen fortsätter sälja efts det handlar om pengar(jag tror tom att man kan få en amaretto, som innehåller nöt)!

Med detta sagt måste jag påpeka att jag ALDRIG kommer ta med nötter på flygresa. Självklart så respekterar jag allergiker, både nöt och sprit allergiker!

Gör ni det också?
Svara med citat