Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-18, 18:51
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Liten eller stor packning?

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Lindroos Visa inlägg
Är fortfarande nyfiken på varför ?!
Jag har varit ute och flyttat en jordhög sedan förra inlägget. När man flyttar en jordhög har man tid att tänka och jag började fundera på VARFÖR jag INTE VILL ha med mig mycket kläder och saker när jag reser till Grekland.

Det slog mig att djupast sett är det av exakt samma skäl som varför jag vill bo och leva så att jag har möjlighet att (läs: måste) flytta jordhögar ibland!

Det handlar alltså innerst inne om livskvalitet. Att ta vara på de värden som är viktigast för mig.

Dit hör att på semestern för en tid slippa en del av de vardagliga hänsynskraven, som till exempel tänka på vad jag har på mig och att alla grejer som behövs finns. Dit hör också att inte vara beroende av en massa "kan vara bra att ha-saker" utan att bara ta livet som det kommer och lita på att det förser mig med det jag behöver, om jag inte redan har det.

Det här låter säkert lite flummigt, och självklart tänker jag inte aktivt så här när jag packar, men i botten är det ändå sådana skäl som gör att jag inte vill ha mycket kläder och annat med mig när jag reser till Grekland.

Amen Nu går jag ut och fortsätter med den fördömda jordhögen

Senast redigerad av Elisabet den 2008-06-18 klockan 18:57.
Svara med citat